JIT

Hur gör jag för att beställa JIT-material?

Vid akutbeställning av material kontaktas Medicarrier på tel: 08-123 128 00 innan klockan 13:00 om ni vill ha leverans samma dag.

Vid ändring av sortiment eller för att ersätta borttappat kort, kontakta helpdesk. Nedan information krävs:
- HSA-id
- Tel
- Karmnummer
- Beskrivning av ärende
- J-nummer (t.ex. J-1010 står på era kort samt vid JIT skåpen)
- Artikelnummer på den vara som vill läggas till/ändras samt antal ni vill ha per leverans.
- Plats där artikel ska placeras (t.ex. 100-01:0101).

Länk till felanmälan och beställning

JIT står för just in time, varje avdelning har egna leveransdagar och skanningsdagar (när vi kommer och läser av era kort). Leveransdagarna brukar oftast vara en eller två vardagar efter beställningsdagen. JIT påverkas inte av röda dagar som inträffar på en vardag utan då kommer leveranser som vanligt. JIT levereras inte under helger (lördag och söndag).